Kirsi Etula ja Sunna Valkeapää-Ikola: Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin

Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin

Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin jatkaa kauniiden mekkokirjojen sarjaa. Tekijöiltä on aiemmin ilmestynyt kirjat Mekkotehdas ja Mekkotehdas aikuisille. Kirja on syntynyt vastauksena edellisten kirjojen lukijoiden toiveisiin saada kauniita ja toimivia kaavoja koululaisille.

Kirja on valtavan kaunis ja laadukas paitsi sisällöltään, myös ulkoasultaan. Mattapintainen, paksu paperi, kauniit fontit ja upeat valokuvat innostavat lukemaan ja tutkimaan tätä kirjaa. Tutkittavaa on paljon!

Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin sisältää 35 erilaista ompeluprojektia. Itselleni oli positiivinen yllätys, että mukana on mekkojen lisäksi myös muutama laukku, pari neuleohjetta ja unisex-malleja, jotka sopivat niin tytöille kuin pojillekin. Mekkomallit lunastavat lupauksensa ja ovat todella koulu­tytöille sopivia. Ne eivät ole liian aikuismaisia, mutta eivät näytä pikkutyttöjen mekoilta.

Kirja kulkee kalenterivuoden mukaan ja tarjoaa ohjeita erilaisiin tarpeisiin ja tilanteisiin. Mallien koot ovat 128–170 cm, joten pienikokoiset aikuisetkin voivat ommella tästä itselleen jotain. Kaavoissa on paljon muuntelu­mahdolli­suuksia ja kirja antaa taitavalle ompelijalle vinkkejä kaavojen soveltamiseen. Helpoimmista ohjeista selviävät mainiosti myös koulutytöt ja -pojat itse!

Kirja sisältää tarkat ompeluohjeet ja kaavat, sekä kuvallisia ohjeita vaikeimpiin kohtiin.

Suosittelen lämpimästi tätä kirjaa kaikille käsitöiden ystäville!