Enki Bilal: Mémoires d’outre-espace

Enki Bilalin pienet scifi-sarjakuvanovellit vuosilta 1974–1977 vievät mukavasti mennessään muihin maailmoihin. Joka tarinassa kohdataan vihamielisiä planeettoja, epäluuloisia kulttuureita ja koomisia loppuja.

Tapahtumien keskelle saapastelevat itsetärkeät Maan asukkaat joutuvatkin aina yhtä suureksi yllätyksekseen mustan ja makaaberin huumorin uhreiksi. Bilalin yksityiskohtainen, fantasioiva käsiala miellyttää silmää.

Ranskaa vielä yllekirjoittanuttakin huonommin osaaville on olemassa myös englanninkielinen käännös Memories From Outer Space.

1. Enki Bilal on minun suosikkini, vaikka mielestäni hänen ohjaamansa elokuva(Immortal) on aika huono. Tyttäreni löysi omia tavaroita kaivellessaan englanninkielisen Bilalin sarjakuvanovellin nimeltä ”the woman trap”