Elvira Lindo: Miten menee, Manolito?

Miten menee Manolito? on toinen osa Madridissa Espanjassa asuvasta Manolito-pojasta kertovaa sarjaa. Hän on yhdeksänvuotias ja kertoo kirjassa elämästään. Hänellä on erilaisia koulukavereita ja muita tuttuja, jotka kaikki ovat kirjan ensimmäisen luvun mukaan halunneet siinä tietynlaisen roolin.

En ollut lukenut sarjan ensimmäistä osaa, mutta se ei haitannut, tarinaan pääsi ihan hyvin mukaan. Tämä oli sen verran hyvä kirja, että se toinenkin tulee varmasti luettua. Manoliton huumori oli sen laatuista, että pidin kirjaa hauskana. Luultavasti olisin pitänyt siitä yhtä paljon jo lapsena.

Parasta kohderyhmää kirjalle ovat ala-asteikäiset lapset. Se sopii luettavaksi molemmille sukupuolille, vaikka vähän enemmän taidan kyllä suositella tätä pojille.