Jarkko Sipilä: Muru

Muru on Jarkko Sipilän yhdestoista Takamäki-dekkari. Todenmukainen ja mukaansa tempaava rikostarina vie lukijan nopeasti mennessään. Tutut poliisit Takamäki, Kulta, Joutsamo ja Suhonen pitävät taas langat käsissään ja ratkovat Helsingissä tapahtunutta nuoren kehitysvammaisen naisen murhaa.

Poliisit olettavat tekijän löytyvän helposti lähipiiristä, mutta juttuun tulee mutkia, kun mukaan sotkeutuvat aiemmistakin kirjoista tutuksi tullut rikostoimittaja Sanna Römpötti sekä murhasta epäillyn asianajaja Nea Lind. Onko murhaaja sittenkin vielä vapaalla jalalla?

Murun murhaa selvitellessä poliisit saavat selville myös aiemmin tapahtuneen henkirikoksen. Tämän tapahtuman selviäminen oli jälleen ataripoliisi Suhosen ansiota. Osaahan ”Suikkanen” nimittäin soluttautua rikollispiireihin ihailtavan hyvin!

Ratkaisua saadaan odottaa tuttuun Sipilä-tyyliin aivan kirjan loppuun saakka. Sitä ennen lukijana tulee kyllä väkisin mietittyä omia epäiltyjään. Keskivaiheilla kirjaa olin jo aivan varma tekijästä ja asian lopulta ratkettua, tappaja tuli hieman yllätyksenä.

Jarkko Sipilä vakuutti jälleen kirjailijana. Juttu kulkee luontevasti eteenpäin liikoja paljastamatta. Faktat on hallussa ja kirjan tarina on loistava! Takamäki-dekkareihin jää helposti koukkuun ja uutta osaa kaipailenkin jo kovasti!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »