Satu Heimonen: My Little Pony : maaginen poniopas

Maaginen poniopas

Kirja kutsuu lukijansa mukaan Equestriaan, ponien valtakuntaan. Maaginen poniopas ei sisällä yhtenäistä tarinaa. Sen sijaan se esittelee pienin kuvin eri hahmoja, paikkoja ja tapahtumia My Little Ponyn maailmasta. Kuvat ovat peräisin animaatiosarjasta.

Suurimman huomion saavat televisiosarjan päähenkilöt, kuten Twilight Sparkle ja Rainbow Dash. Näistä käydään lävitse lähipiiriä kuvin ja ominaisuuksin. Hahmot ovat uskomattoman söpöjä pastelliväreissään.

Kirjassa on mukana myös testi, jolla voit mitata omaa ponitietämystä. Se antaa hyvin pientä lisätehtävää lukijoille.

Kirjan nuorempi arvostelija innostui kirjasta kovasti. Kirjasta puuttuva tarina ei ollut este, vaikka se johtikin siihen, ettei kirjasta tullut iltasatumaista lukukokemusta. Kirja kulki leikeissä mukana tiiviisti ja sitä on referoitu useaan otteeseen.

Näin aikuisemman lukijan näkökulmasta Maaginen poniopas on hyvä oikotie oppia ponimaailmasta. Itse uskon että se, että on valmis menemään mukaan lapsen maailmaan on arvokkaimpia ominaisuuksia mitä voi tehdä. Siksi päädyinkin pitämään Maagisesta ponioppaasta hyvin paljon.