Nathumi Hoshino: Neiti Koume, tiikeriraita 2

Neiti Koume, tiikeriraita 2

Kiltti Koume ja riiviömäinen kissanpentu Koyuki tarjoavat omistajilleen paljon iloa ja jännitystä. Kissojen isäntäväki ystävineen yrittää keksiä keinoja saada Koyuki aisoihin, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Kirjan alussa kurkataan Koumen lapsuuteen. Sen kautta kissan luonne saa taas hiukan lisää ulottuvuutta. Kirjan edetessä tapaamme myös uusia kissaystäviä. Kissojen erilaiset äännähdykset ovat paitsi söpöjä, tuovat myös esiin niiden luonteiden eroavaisuuden. Siinä missä Koume sanoo “Njaa” sanoo Koyuki “Mi”, joka korostaa sen pentumaisuutta.

Suosittelen kirjaa kaikille kissojen ystäville, vaikkeivat olisi ennen mangaa lukeneetkaan.

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »