Sam Taplin: Nyt soitetaan rumpuja!

Nyt soitetaan rumpuja! -teoksen idea on tehdä tutuksi sitä, miten rumpuja soitetaan musiikin tahtiin. Kirja sisältää yksitoista ääninappia, viisi rumpusetin osille omistettua, kuusi rytminappulaa. Hieman erilainen äänikirja siis.

Ensin käydään läpi itse rumpusetti, sitten muutamia helppoja kuvioita. Tämän jälkeen harjoitellaan hieman rytmissä pysymistä. Sitten päästäänkin hyppäämään musiikin tahtiin. Ensimmäinen rumpukuvio soitetaan big bandin mukana osana blueskappaletta, seuraava funk-yhtyeen kanssa ja sitä seuraava reggae-musiikin tahtiin. Sitten tiedossa on marssia ja lopuksi tuoretta pophittimusiikkia. Sillä mitä soittaa ei joka kohdassa ole niin merkitystä, tärkeintä on pysyä tahdissa.

Kirjaan tarkemmin tutustuttuani voin todeta sen ihan toimivaksi tapaukseksi. Ihan pienille en tätä suosittelisi, tehtävät vaativat melko paljon keskittymiskykyä, mutta muuten tämän kirjan kanssa viihtyminen ei varmasti ole iästä kiinni. Itse en satu omaamaan kovinkaan kummoista rytmitajua, joten tästä oli opettajaksi minullekin.

Laadukas lastenkirja.