Andy Stanton: Olet ilkimys, herra Gummi!

Herra Gummi on ilkimys, joka vihaa lapsia ja asuu sotkuisessa talossa. Puutarhansa hän pitää siistinä, koska muuten keiju tulee lyömään häntä paistinpannulla. Jaakko-koira kuitenkin riehuu puutarhassa ja herra Gummi haluaa päästä siitä lopullisesti eroon. Polly-tytöllä on tiukka tehtävä saada koira pelastettua.

Kirja tuli luettua yhdellä istumalla. Se oli todella nerokas ja hauska, lukiessa nauratti useampaan kertaan. Huumori oli siis ainakin omasta mielestäni onnistunutta ja sehän ei tosiaan ole aina itsestään selvää. Teoksessa oli vähän samaa henkeä kuin joissakin Roald Dahlin kirjoissa. Jos on pitänyt Dahlin teoksista, myös tätä kannattaa kokeilla.

Ainoa miinus on kirjan pituus: olisin halunnut jatkaa lukemista vielä pidempään, mutta se loppuikin sitten turhan nopeasti. (Onneksi jatko-osia on olemassa, toivottavasti ne myös suomennetaan.)