Kalle Isokallio ja Mato Valtonen: Omaan käyttöön

Kansi: Kalle Isokallio ja Mato Valtonen: Omaan käyttöön

Omaan käyttöön on kirja, jossa on monta moninaista tarinaa siitä, kuinka yritetään tuoda alkoholipitoisia virvokkeita tullin läpi omaan käyttöön. Huomattavia määriä, niin ettei millään voisi kuvitella omassa käytössä sellaisia määriä nautittavan. Saadaan nauttia tavaton määrä päätä huimaavia sepittelyjä siitä, miten ja miksi juomat ovat omaan käyttöön menossa.

Jokainen on niin omanlaisensa ja niin mielikuvituksellinen, etten uskaltaisi ainuttakaan käyttää. Ei menisi läpi, vaikka näissä tarinoissa välillä muka meneekin. Lisäksi, ei kyllä pitäisi pokka kertoa niin hervottomia juttuja, joissa yleensä pelastetaan milloin mitäkin ja että yhteisen hyvän ja edun vuoksihan kaikki menee tai juodaan.

Kaiken huipuksi, nämä hulvattomat tarinat ovat tosipohjaisia, joten ei voi väittää tullimiehillä olevan tylsää, kun moisia juttuja kuuntelee.

Kirja on pokkari ja tarinat sitä luokkaa, että sitä voi lukea missä tahansa, vaikka vessassa, niin kuin minä tein.