Johanna Perkiö ja Kaisu Suopanki: Perustulon aika

Varmaan jokainen meistä on kuullut termin perustulo ja onpa useimmilla asiasta mielipidekin. Itse olen seurannut perustulokeskustelua kiinnostuneena, mutta täytyy tunnustaa että kokonaiskuva oli sanomalehtien perusteella jäänyt melko epäselväksi. Nyt se puute on korjattu, sillä Perustulon aika -kirjan avulla lukija saa muodostettua monipuolisen kuvan siitä, mistä perustulossa oikein on kyse.

Kirja kokoaa yhteen eri asiantuntijoiden artikkeleita perustulon eri aspekteista ja pyrkii tarkastelemaan aihettaan kaikilta kannoilta. Kirjoittajista löytyy muun muassa talousasiantuntijoita, Kelan tutkija ja yrittäjänäkökulmasta asiaa tarkasteleva.

Kirja on nopealukuinen ja selkeä, tiiviiden artikkeleiden avulla on helppo perehtyä eri näkökulmiin. Aihehan on yhä hyvin ajankohtainen, sillä esimerkiksi Suomen perustuloverkosto ry on parhaillaan valmistelemassa kansalaisaloitetta perustulosta.

Lue tämä kirja, niin tiedät oletko puolesta vai vastaan.

Salla P.