Päivi Rahikka: Pihasuunnittelijan ABC

Pihasuunnittelijan ABC on suunnattu kenelle tahansa, jota kiinnostaa puutarhasuunnittelu ja viherrakentaminen. Kirjassa annetaan konkreettisia vinkkejä suunnitelman tekoon ja sen toteuttamiseen. Vanhojen pihojen kunnostamista varten on esitelty 1900-luvun erilaisia pihoja, mutta toisaalta annettu myös vinkkejä uudisrakennuksen pihan perustamiseen. Kirjasta voi saada jonkin verran ideoita mihin tahansa pihaan eli ihan puhdas suunnitteluopas tämä ei siis ole.

Kirja sopii luettavaksi sekä ihan nollasta lähteville että sellaisille, joilla on jo ennestään jotain käsitystä aiheesta. Kotipuutarhureiden lisäksi tätä sopii suositella myös niille, jotka tarvitsevat työnsä takia pikakurssin vihersuunnittelusta ja -rakentamisesta. Tämä voisi ehkä jopa toimia jonkinlaisena oppikirjana alan opiskelijoille?

Tämä oli kyllä ehdottomasti paljon parempi kirja kuin pari vuotta sitten vinkkaamani Pihasuunnittelun ABC.