Antto Terras: Pilkkuun asti : baarimestarin muistelmat

Pilkkuun asti! Juurikin niin! Antto Terras on verbaalisesti sellainen henkilö, jota jaksaa ja jaksaa… Stockmannin myymäläetsivä on tullut kaapista! Hän on tehnyt muutakin, kuin vahtinut varkaita! No, kyllä! Minulle Pilkkuun asti oli äärimmäisen herkullista luettavaa.

Kirja kertoo Vantaan Tikkurilan ravintola Calypson tarinan, jossa Antto Terras on ollut mukana suhteellisen merkittävässä roolissa. Kirja sopii todella monille:

• Vantaalaisille, koska heitä tuodaan kirjassa esiin monin eri tavoin. Se, että asuu Tikkurilassa ja on käynyt ravintola Calypsossa, on tietysti lisäbonus.
  • Ravintolatyöntekijöille, etenkin niillle, jotka ovat olleet alalla pitkään ja tietysti niille, jotka ovat alalle vasta tulleet, koska hyvä on tietää, kuinka niitä hommia ennen tehtiin.
  • Asiakkaille, koska heillä on useimmiten ihan kummalliset visiot siitä, miten henkilökunta heidät kokee.
  • Ihmisille, jotka eivät ota asioita vakavasti, sillä tämä opus on kirjoitettu niin kieli poskessa kuin vain olla voi.
  • Kenelle tahansa, joka tykkää lukea hyvää suomen kieltä, sillä sitä tämä kirja on täynnä, kaiken muu lisäksi!

Niin, nyt on menossa jo toinen kierros tätä kirjaa – niin hyvä, että luen tätä Tarinakoukuissa ja kaikki tykkäävät!

Olen Kini, kirjojen ja kirjailijoiden ystävä. Työskentelen Kouvolan pääkirjastossa kirjastovirkailijana ja tehtävänkuvaani kuuluu mm. kirjailijavierailujen järjestäminen. Olen aina lukenut paljon ja monipuolista kirjallisuutta. Olen kulttuurin suurkuluttaja. Kirjojen lisäksi ramppaan elokuvissa ja teatterissa. Sain Kirjailijaliiton Kirjailija kiittää -palkinnon vuonna 2021! Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!