Tiina Kaarela: Puikkomaisterin lapaskirja

Suorasanaisen bloggaajan, Tiina Kaarelan uudessa kirjassa neulotaan tällä kertaa lapasia. Kaarela on aiemmin julkaissut myös Puikkomaisterin sukkakirjan (2015).

Puikkomaisterin lapaskirja sisältää runsaasti ohjeita hillityistä lapasista aina kirjaviin sormikkaisiin. Alkuun on tallennettu tietenkin perusinfoa kuten käsityökirjoissa yleensäkin. Plussaa tässä kirjassa on myös erillinen kokotaulukko ja mainittakoon vielä, että yhdelle sivulle on nykyaikaisesti merkattu QR-koodi, jonka avulla pääsee Puikkomaisterin blogin lapassivulle suoraan, esimerkiksi virheistä ilmoittamaan. Pikainen katsaus sivuille kertoikin minulle, että muutamia korjauksia ohjeissa näyttää olevan. Mukavaa että nykyaika mahdollistaa tällaisen sivulta nettiin hyppäämisen.

Kirjasta löydät 22 värikästä ohjetta. Värikkäät isot kuvat houkuttavat aloittamaan uuden työn. Ohjeet itsessään eivät ole ihan aloittelijoille. Mutta jos osaat lukea kaavioita ja merkkejä, niin varmasti saat jotakin näistäkin aikaan. Jokainen malli on nimetty joko naisen tai miehen nimen mukaan. Ja jokaisella nimellä on ohjeen alussa myös tarinansa.

Tämän kirjan avulla voit neuloa itsellesi lapaset, joita ei ihan jokaisella vastaantulijalla olekaan.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »