Roddy Doyle: Rover pelastaa joulun

Joulu on vaarassa! Vuoden ainoana työpäivänä itse Petteri Punakuono on sairas, eikä maailmaa kierretä ympäri ilman uskollista poroa tai todella hyvää sijaista. Kuka tahansa ei kelpaa, joulupukki ei osaa nimittäin suunnistaa pätkääkään. Dublinissa on kuitenkin maailman fiksuin koira nimeltään Rover, joka saadaan suostutelluksi yhden yön keikalle. Muutama mukula mukaan ja menoksi. Ja tietenkin pari liskoa.

Rover pelastaa joulun on perinteinen joulunpelastamissatu, mutta sitäkin hauskempi. Kirjaa on sekä ilo lukea että kuunnella. Sopivaa iltasatuluettavaa joulua odotellessa, mutta hauskan jouluseikkailun lukaisee melkein yhdellä istumalla vielä jouluaattonakin.

Paula

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 867 tilaajan joukkoon!