Roman Schatz: Saksalainen rakastaja

Varsinainen mamusetä lataa taas koko paketin hersyvän hauskaa ja ajankohtaista tarinaa, ihan joka aiheesta.

Saksalainen rakastaja on kokoelma Roman Schatzin valikoituja kolumneja. Aikasemmin julkaistuja, mutta sitä ei millään huomaa. Lyhet napakat ovat tätä päivää valelääkäreineen, joka tässä opuksessa on muuten Tohtori Ei. Kaikkeen muuhunkin Schatz puuttuu ja tyylillä, joka on kepeä ja silti niin totta. Naureskelin koko kirjan läpi ja silti olin sitä mieltä, että asiaa, niin asiaa.

Mamusetä on niin kotiutunut Suomeen, että Saksassa käydessään tulee ikävä kotiin, Suomeen. Saunaa ja kaikkea tätä mikä on meille niin kamalaa ja ihanaa. Saksalainen pehmeä ruoska, sanan säilä sivaltaa, mutta pehmeästi ja niin että sitä haluaa lisää.