Shokki : Värjyvää vampyyriviihdettä – Creepy-kokoelma

Kansi: Shokki

Shokki oli Suomessa 1970-luvulla ilmestynyt kauhusarjakuvalehti. Vanhat fanit kuolannevat tämän kokoelman nähdessään kuin Jyrki69 esipuheessaan konsanaan, mutta minun laillani uudemmatkin fanit viihtyvät varmasti.

Kokoelma sisältää viisi sarjakuvalehteä Shokin ilmestymisen alkutaipaleelta. Tarinat ovat lyhyitä kauhunovelleja, joissa on yleensä jokin karmea käänne — ei onnellisia loppuja. Tarinoiden temput kantavat varsin pitkälle, vaikka ennen pitkää tarinoiden kaavamaisuuden ansiosta loppuratkaisun alkaakin aina arvata. Varsinaisesti tylsiä pätkiä mukana on kuitenkin vain vähän. Raatomainen juontaja Slemmy auttaa olemaan ottamatta kauhua liian vakavasti.

Lehdet on painettu kokoelmaan sisällysluettelosta takakanteen — mainoksineen kaikkineen. Mielenkiintoista tutkittavaa riittää myös auliissa tietoiskuissa (aiheina esimerkiksi ihmissyönti). Loppuun on koottu vielä albumissa julkaistujen viiden lehden kannet värikuvina.