Matti Laine: Sivukuja

Matti Laine johdattelee toisessa kirjassa lukijansa vauhdilla sivukujalle. Jo esikoisteoksesta Pudotus tuttu Ari Aalto seikkailee tässäkin kirjassa.

Sarjakuvapiirtäjä Aalto on palannut piirtämislomaltaan ja ajautuu saman tien sivukujalle, myös yksityiselämässään. Aallon ystävä Räsänen on kadonnut! Jos on kadonnut, niin alkaa etsintä. Vauhti ei lopu siihen, kun kadonnut löytyy vaan yltyy sen jälkeen kahta kauheammin. Porukkaa kyytiin tulee lisää ja se vain lisää vauhtia. Naiset, entiset ja nykyiset ja lapsetkin ovat kuvioissa mukana. Moottoripyöräjengiä ja rikosliigaa, niin lukija on armottomassa pyörityksessä. Sitä ei saa kuin pienen paussin, sillä kissa ei sinänsä aiheuta muuta kuin allergiaa.

Kun pääsee viimeiselle sivulle ja sulkee kirjan, jää miettimään mitä Ari Aallolle sitten tapahtuu?

Teksti on sujuvaa ja huumorilla maustettua, että lukukokemuksena niin kielen kuin juonenkin kannalta kirja on suositeltavissa lähes kelle tahansa.