Cookie A.: Sukkia. Rakkaudella

Cookie A (oik. Apichairuk) on merkittävä, ellei suorastaan määrittävä tekijä nykyaikaisten sukkien neulonnassa. Häneltä on aiemmin suomennettu teos Suloisimmat sukat (Minerva 2010).

Sukkia. Rakkaudella -teos jakautuu kolmeen osaan erilaisten kuvioneulerakenteiden mukaan, ja jokainen luku sisältää malleja helpoimmista vaikeimpiin. Kaikki sukat on neulottu perinteiseen tapaan varresta kärkeen. Helpoimmat mallit ovat melko yksinkertaisia ja vaikeimmat tarjoavat varmasti haastetta kokeneillekin neulojille. Kaikissa malleissa on käytetty samanpaksuisia ohuehkoja lankoja, noin 2,25-puikoille sopivia. Mallien lankoja voi olla vaikea saada Suomesta, mutta neuletiheys ja juoksumetrimitta auttavat varmasti oikeanlaisten vastaavien lankojen löytämistä.

Huolimatta ohjeiden porrastuksesta en suosittelisi tätä kirjaa aivan aloittelevalle neulojalle, mutta hiukan kokeneemalle, jolle kaavioiden luku ja erilaiset lyhenteet eivät tuota ongelmia, Cookien kirja on suoranainen aarreaitta.