Juba: Viivi ja Wagner : Sian logiikka

Naisen logiikalla luin tämän opuksen ja syvennyin Wagnerin ajattelun kypsiin hedelmiin huolella ja ajatuksen kanssa. Asiaa auttoi huomattavasti se, että on kyse sarjakuvasta ja kuvat kertovat lopun, mikäli sanojen ymmärrys uhkaa olla hukassa.

Wagner pohtii jos vaikka mitä, elämän ja kuoleman kysymyksiä. Kovin syville vesille ei kuitenkaan mennä eli ei tarvitse pelätä. Huikeita oivalluksia asioista, jotka ovat kaikille tuttuja, työstä, rahasta, terveydestä ja sisäisestä äänestä, jonka kohdalla voi todella arvata, mitä se koskee.

Kiva, pieni kirjanen, jonka voi antaa vaikka lahjaksi, kenelle tahansa.  Niin, ja vaikka Wagner on se perheen mies, niin kummasti minä naisena olen aina enemmän Wagnerin kanssa samoilla linjoilla, sillä Viivi jää minulle jotenkin vieraammaksi – (fiksummaksi).