Merja Toppi: Voe tätä rakkaaven miäree! : lemmestä savolaesella vimmalla

Nyt on uusi tulokas murrerunojen saralla, savon murteella aivan huikean hauskoja runoja.

Hersyvällä huumorilla mennään läpi koko kirjan, joka alkaa siitä, kun vasta katellaan. Sitten aletaan olla yhdessä ja miten onkin mukavaa. Mennään naimisiin ja eletään arkea. Välillä ollaan kipeenä  ja lopuksi jo lapsetkin ovat lentäneet pesästä. Silloin voikin jo rakastua uudelleen.

Nämä runot ovat niin ihania, niistä tulee hyvä mieli, ne naurattaa ja välillä havahtuu siihen, että miten totta ne ovat, tätä arkipäivää. Jokainen voi niistä löytää jotain, ihan itelleen. Luin useaan kertaan ja aion vielä joskus näihin palata.

Niin, eikä tarvitse olla runojen ystävä, lukeakseen näitä. Nämä runot avautuvat kaikille!

Kokonaesen viikon
oon uneksinna meejän tappoomisesta.
Ootahan, kuhan illalla nähhään!
Pistän tukkas niin sekasin,
ettee kampa mää läpi