Vesa Anttonen (toim.): Wagnerin olutkirja

Wagnerin olutkirja on upea katsaus Suomen olutkulttuuriin. Kirjassa käydään läpi olutmerkkejä ja -laatuja. Panimot esitellään ja kerrotaan niiden historiasta.

Kirjassa on paljon kuvia. Sitä on jaoteltu sopivasti ja siinä on mm. Roman Schatzin, Jussi Lähteen ja Heikki Kähkösen puheenvuorot. Oluesta kerrotaan lyhyesti ja ytimekkäästi ja niin mielenkiintoa herättävästi, että jollei välitä oluesta, niin ainakin kiinnostuu, jopa herää maistamaan ja katsomaan kaupan oluthyllyjä ihan eri silmällä.

Oluen ystäville kirja on varsinainen sixpäkki. On kivaa lukea oluen synnystä ja siitä, miten panimot ovat syntyneet. Jos jotain jo tiesikin, niin oli mukavaa saada täydennystä. Tekee mieli lähteä panimoretkelle.

Parasta oli se pintavaahto, Wagner-sarjakuvat! Wagnerin tekee tämän tästä mieli kaljalle ja miten siihen suhtautuu Viivi? Kirjaan on koottu 120 strippiä, joista kolmasosa on ihan uusia.

Kippis!