Outi Pakkanen: Yöpuisto

Yöpuisto

Taas on kirja taattua Pakkasta. Sitä suorastaan tempautui mukaan seuraamaan Helsingin ihmisten sielujen syövereitä. Pakkasen vankkumaton tyyli kuvata ihmisluonteita on aina vain niin hieno. Oli kyseessä lapsi tai aikuinen, niin henkilöt vain alkavat elämään.

Kuinka monia kulissiperheitä sitä tässäkin maassa on. Tässä kirjassa on vaikuttava kuvaus kulissien kaatumisesta. Ihmisistä, joilla ei tunnu olevan tunteita ollenkaan ja niistä, joilla taas on. Koskettavaa.

Murhaa odotin aika kauan ja sen aika tuli vasta kirjan loppupuolella. Sitä ennen oli tehty johdattelua siihen malliin, että lähes kaikista oli tehty syyllisiä. Silti loppu yllätti, vaikka yritinkin arvailla sitä, mutta en vain suostunut uskomaan.

Outi Pakkanen on minun lemppareitani, enkä ole vielä kyllästynyt häneen. Monille käy niin, että ote alkaa lipsua ja kirjat vaikuttavat väkisin väännetyiltä, mutta Pakkanen pitää pintansa.

Olen Kini, kirjojen ja kirjailijoiden ystävä. Työskentelen Kouvolan pääkirjastossa kirjastovirkailijana ja tehtävänkuvaani kuuluu mm. kirjailijavierailujen järjestäminen. Olen aina lukenut paljon ja monipuolista kirjallisuutta. Olen kulttuurin suurkuluttaja. Kirjojen lisäksi ramppaan elokuvissa ja teatterissa. Sain Kirjailijaliiton Kirjailija kiittää -palkinnon vuonna 2021! Kaikki vinkit »

1. Olen varmaan lukenut liikaa Outi Pakkasia lyhyen ajan sisällä, kun tuntuvat juonikuviot niin ennalta arvattavilta. Ehkä tämä olisikin erilainen.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 860 tilaajan joukkoon!