Taina Latvala: Arvostelukappale

Hauska nimi kirjalla. Arvostelukappale, joka aluksi hieman sekoitti minua, siis silloin kun näin kirjan nimen jollain listalla 🙂 Kiinnostuin kuitenkin siksi, että kyseessä oli novellikokoelma, naisen kirjoittamana ja aiheena mies.

Novellit ovat raikkaita tarinoita, joissa miehenä on isä tai joku poikaystävä, miesystävä, terapeutti… Novellien minä on joissain lapsi, sitten aikuinen. Välillä menee kotvanen, onko minä mies vai nainen.

Kaiken kaikkiaan pidin kaikista ja en osaa sanoa, mikä olisi paras, eikä onneksi tarvitsekaan. Kaikki tarinat olivat niin hyviä, että ehkä palaan vielä tähän kirjaan.

1. Näistä hämmentävistä nimistä pitää ehdottomasti mainita Absoluuttisen Nollapisteen levy ”Ei ilmestynyt”. Sekös on omiaan herättämään ihmetystä kataloogeissa…