Bää! : maatilalla & Miau! : eläinlapsia

Taas on uusi kymmenääninen kirjakaksikko saatavilla. Tällä kertaa kuunnellaan eläimiä; sekä maatilan asukkeja että erilaisia eläinpienokaisia.

Meidän perheessämme tämä kirjasarja on tullut jo melko tutuksi. Juuri kolme vuotta täyttänyt esikoinen on ehtinyt viettää sen parissa aikaa jo ainakin dinosauruksia, työkoneita ja kotipihan ääniä kuunnellen. Näiden lisäksi sarjassa on esitelty eläinlapsia jo aiemminkin, joten nuo lienevät ilmeisesti kohderyhmän suosiossa. Mutta kylläpäs noita ainakin meillä tykätäänkin kuunnella, uudestaan ja uudestaan.

Mitä kirjojen äänenlaatuun tulee, se ei ole paras mahdollinen, mutta kyllä näytteistä nyt yleisesti ottaen lajinsa tunnistaa. Äänten lisäksi kirjat sisältävät pieniä eläinfaktoja, joten opiskellakin niistä saattaa. Mutta viihdyttävät nämä jo yksivuotiastakin ja ovatkin paksuine kartonkisivuineen ihan hyviä tällaiseen astetta kovakouraisempaan käsittelyyn.