Talus Taylor ja Annette Tison: Barbapapan sokkelot

Barbapapa perheineen haluaa palauttaa kukkien mukana tulleen hyönteisen takaisin tämän kotisaarelle. Saari on nimeltään Sokkelosaari ja matkan varrella kirjassa on useita ratkaistavia sokkeloita.

Tarina on pelkkä kehyskertomus ja pääpaino kirjassa on ratkaistavilla tehtävillä. Ideana tällainen kuvakirja on todella kiva, kun ainakin minä itse pidin itse lapsena erilaisia sokkelotehtäviä hauskoina.

Kirja sopii eri-ikäisille lapsille ja tarjoaa kaikille onnistumisen iloa, koska sokkelot ovat vaikeusasteiltaan erilaisia: osa oli aikuisellekin vaikeita, osa helppoja ja joistakin löysin useamman ratkaisuvaihtoehdon. Kirjasta riittää iloa pidemmäksikin aikaa kuin vain yhden lukukerran ajaksi.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!