Megasokkelot

Jos puuhakirjoista tutut sokkelotehtävät miellyttävät, täytyy ehdottomasti päästä ratkomaan Megasokkeloita. Sen kansien väliin on koottu liki kolmekymmentä erilaista eläin-, dinosaurus- ja kulkuneuvoaiheista sokkeloa. Lisäksi kirja sisältää aimo määrän – yli tuhat – tarraa sekä kuusi irrotettavaa pahvista askartelutehtävää.

Kuten olen useasti näiden tämän päivän puuhakirjojen kohdalla todennut, lapsi-minä olisi ollut näiden äärellä aivan innoissaan. Toisin olivat asiat kultaisilla kahdeksan- ja yhdeksänkymmentäluvuilla, kun onni oli saada uusi väritys- tai tehtäväkirja. Tietoakaan ei ollut nykyajan erikoisominaisuuksista; tarrat ostettiin erikseen, mustavalkoisista kirjoista saatiin värikkäitä ainoastaan omin kätösin.

Megasokkelot-kirjan tehtävät ovat osittain melko hankaliakin pähkinöitä, joten aivan ensimmäiseksi puuhakirjaksi tätä ei lapselle kannata hankkia, mutta kun sokkeloita on jonkun verran ratkonut, tarjoilee tämä varmasti mieluista tehtävää. Tarrat taitavat olla liki kaikkien lasten mieleen ja irrotettavista kuvatehtävistä saa hauskoja itsetehtyjä leluja.

Oiva pakkaus.