Emma Iivanainen: Emman kakkukirja : Leivo, kuorruta ja koristele

Kakkutaitelija ja kansainvälistä uraa luova Emma Iivanainen on koonnut kirjaansa 65 herkullista ja helppoa reseptiä. Kirjaan ovat päässeet niin täytekakut kuin kakkutikkarit ja kuppikakut. Ohjeet ovat helppoja, joten kynnys kulhoon tarttumiseen on kotileipurillakin matala.

Etenkin täytekakuissa näkyvät tämän ajan trendit; tämä kakkukirja on tyylikästä tätä vuosikymmentä. Siksi se hieman poikkeaa muista leivontakirjoista.

Kuten monesti leivontakirjoissa, tässäkin alkuosa kirjasta on pyhitetty pienille vinkeille, joilla onnistua niin kakun kokoamisessa kuin suunnittelussa. Iivanainen on koonnut lyhyet tietopaketit myös raaka-aineista, sokerimassasta ja suklaasta, unohtamatta välineitä ja tekniikoita.

Kauniit ja tyylikkäät kuvat auttavat leipuria koristeluissaan. Omaan suosikkeihin lukeutuvat ehdottomasti vadelmakakku sekä liukuvärikakku. Ehdottomasti to do-listalleni pääsivät jauhoton kinuskisuklaakakku sekä lakritsimutakakku.

Jos tätä lukiessa sinulla heräsi makean himo, suosittelen tutustumaan kirjaan tarkemmin!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »