Pauli Kallio ja Pentti Otsamo: FC Palloseura : Huuhkaja lentää aurinkoon

FC Palloseura : Huuhkaja lentää aurinkoon

FC Palloseuran ikääntyvät puulaaki- ja puujalkafutaajat lähtevät kisaturisteiksi Brasilian aurinkoon. Onneksi tilannetiedotukset harrastesarjan peleistä kulkevat reaaliajassa valtameren taakse. Kaikki perheenjäsenet eivät kuitenkaan ole kiinnostuneita pelkästä pelien kuninkaasta. Mutta arvokisakesänä myös yleisurheilukilpailut ja olympialaiset tulevat kysymykseen. Pääasia, että penkkiurheilijalle jännitettävää riittää.

Käsikirjoittaja Pauli Kallio on henkeen ja vereen urheilumies. Jalkapallo nyt tietenkin on pääasia, mutta sydän sykkii myös juoksulajeille. Pentti Otsamo on puolestaan päätynyt seuraamaan urheilua enemmän työn puolesta – jotta saisi FC Palloseura -sarjan kuvat toimimaan. Hyvää jälkeä kokenut työpari on jälleen tehnyt. Erinomainen lisä on Kallion tapahtumia taustoittava kommenttiosio tarinoiden ohessa. Muutama jo unohtunut sarjojen alkuperäisen julkaisun aikaan ajankohtainen asia palautui mieleen. Teoksen esipuheen on kirjoittanut mediatutkija, jalkapallosta väitellyt Sami Kolamo, harrastefutari hänkin.

FC Palloseura : Huuhkaja lentää aurinkoon on hyväntuulisella ja lämminhenkisellä huumorilla silattua sarjakuvaa urheiluharrastajien elämästä. Moni tarina ja sattumus tuntuvat niin kovin tosilta, aivan kuin tuo olisi tapahtunut juuri minulle. Tarttumapintaa höntsyurheilijan elämään löytyy. (No sen verran albumiin lipsahtanutta asiavirhettä korjattakoon, että minä EN halunnut pelata kenttäpelaajana C-junnuihin asti.)

FC Palloseura : Huuhkaja lentää aurinkoon on viides sarjan albumi, edellisestä olikin jo melkein kymmenen vuotta aikaa. Albumin sarjat on aiemmin julkaistu Ilta-Sanomissa sekä muutamissa urheilulehdissä. Erityisesti jalkapalloharrastajille FC Palloseura on hyvää viihdettä, mutta voipa tätä muillekin suositella!