Pertti Jarla: Fingerpori 4

Taas on Fingerporilaisten ystäville uusi ja tuore, käsinkosketeltava opus nautittavana. Tätäkään sarjakuva-albumia ei voi olla huomaamatta, sillä jo kannen väri on sitä luokkaa, että hui kauhia, mikä se on! Pakko tarttua ja paneutua.

Jos osa tuntuu tutuille jutuille, niin ne on saattanut jo lukea jostain lehdestä. Se ei ole haitta vaan etu. Voi virkistää muistiansa ja hihittää aina uudelleen ja hyvässä lykyssä oivaltaa, mistä on kyse. Kaikki ei aina avaudu — heti. Suomen kieli on monitahoinen ja Jarla on sen ottanut erittäin hyvin käyttöön.

Ajankohtaisuus on myös hauskasti mukana ja minulle jäi heti mieleen E-kirja, ”Eno Elmerin elostelut Eestissä”. Kaikkea muutakin kivaa eli uskoisin vahvasti, että tämäkin albumi kuluu monissa käsissä.

Mukavia hetkiä sarjakuvamaailmassa!