Sophie Kinsella: Hääyöaie

Hääyöaie

Lottie ja Fliss ovat omalaatuiset siskokset. Kummallakaan ei mene rakkauselämässä kovin hyvin, mutta se mikä heidät erottaa toisistaan tyystin, on suhtautuminen ja selviäminen parisuhteiden karikoista. Fliss taistelee avioeron kourissa kun taas Lottie odottaa kiihkeästi kosintaa. Niin kovin, että ensimmäinen kosija käy aivan hyvin.

Chick lit sopii itselleni kevyeksi lukemiseksi, koska huumori puree paremmin kuin älytön hunajantahmea romantiikka. Vaikka taistellaan rakkauselämän kanssa, naiset ovat itsenäisiä ja parisuhde vain osa elämää. Myös fiksut naiset saavat sekoilla ja piristää elämäänsä pienellä draamalla.

Kirjan alku oli hieman liian tavanomaista Kinsellaa ja stressaava sähläys oli uuvuttavaa lukea. Kun kirja pääsi vauhtiin oli sitä ilo lukea, vaikka loppua kohden vitsi venähti hieman liian pitkäksi. Uutta piristettä toivat kaksi eri minä-kertojaa. Ihanan kevyttä kesälukemista.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »