Steve Antony: Herra Panda leipoo

Kansi: Steve Antony: Herra Panda leipoo

Herra Panda on leipomistuulella ja tämäkös muita eläimiä kiinnostaa. Mutta leipomusten valmistuminen vie hieman aikaa, jonka lisäksi herra Panda haluaa yllättää. Laamaa, haisunäätää, pupua ja lintua tämä odottaminen pitkästyttää; he ovat malttamattomia. Mutta pingviini on sitkeä, se seisoo urheasti leipojamme rinnalla. Ja taitaapa tuo lopulta kannattaakin – ainakin mikäli herkkuhammasta kolottaa.

Steve Antony oli minulle ennestään tuntematon tekijä, mutta herra Pandan tarina vakuutti koruttomuudellaan sekä sympaattisuudellaan, josta sympatiapisteet menevät tietysti pingviinille. Tarinan yksinkertaisuus sekä sanamäärien niukkuus ja pelkistetyt, suuret kuvat ajavat minut suosittelemaan tätä pienille lukijoille, sellaisille juuri ohutsivuisten kuvakirjojen pariin päässeille.

Huippukirja; odotan että Antonya tehtäisiin suomalaislapsille enemmänkin tutuksi.