Paddy Kempshall: Hobitti – Smaugin autioittama maa : tietoa ja tehtäviä

Tämä toiseen Hobitti-elokuvaan perustuva kirja tarjoilee sekä pintapuolista tietoa elokuvan henkilöistä ja tapahtumista että erilaisia tehtäviä tehtäväksi.

Minusta on hivenen erikoista, että elokuvasta, joka on kielletty alle 12-vuotiaille, tehdään tällainen selvästi lapsille suunnattu tehtäväkirja. Itse kirjakin vaikuttaa suoraan sanottuna aika vaatimattomalta: tehtävät ovat yksinkertaisia ja tietosisältö on pintapuolista. Elokuvaan perustuva kuvitus on sentään runsasta.

Mutta. Seitsemänvuotias poikani – joka ei todellakaan saa vielä vuosiin nähdä Hobitti-elokuvia, mutta jolle on alkuperäinen kirja luettu – on suuri Taru sormusten herrasta -fani, ja hän ihastui tähän kirjaan täysin. Sieltä tämän kirjan kohderyhmä löytyy: alakoululaisista, joilla on Taru sormusten herrasta- ja Hobitti-legoja ja kova innostus aihetta kohtaan – väliäpä tuolla, onko elokuvia nähty vai, jos aihe kiinnostaa, tämä kirja on varmasti suosittu.