M.G. Soikkeli: Hyvästä on helppo pitää

Markku Soikkeli on kirja-aktivisti, kuten tämän esseekokoelman takakansi tituleeraa. Kirjallisuustieteilijä, kulttuurikriitikko ja palkittu scifi-novellisti ainakin. Tässä teoksessa päässä taitaa olla lähinnä kriitikon hattu, siinä määrin kriittisesti aikamme ilmiöitä teos käsittelee.

Soikkelin ilmiöitä luotaavan katseen alle joutuvat niin karvat, navat, poliitikkojen hymyt, kännyköiden sietämättömyys, kirjavuodet, teatterit, ironia, proosarunous ja niin edelleen. Valikoimaa riittää ja aiheiden käsittely vaihtelee pintapuolisesta hyvinkin mielenkiintoiseen.

Mainio esseekokoelma, siis, ja tarjoaa varmasti uusia ajatuksia itse kullekin pureskeltavaksi olematta liian raskasta ja akateemista luettavaa.

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 868 tilaajan joukkoon!