Sinikka Salokorpi: Joulupukki ja Kiinan ihmeet

Kirjassa Joulupukki ja Kiinan ihmeet Joulupukki lähtee matkalle Kiinaan, koska hän ei tiedä maasta mitään. Hän tutustuu siellä paikallisiin nähtävyyksiin, ihmisiin, eläimiin ja kulttuuriin.

Tarina on mielenkiintoinen ja esittelee Kiinaa monipuolisesti. Kirjan kuvat ovat kiinalaisen Fan Gao Qin tekemiä. Kuvat ovat isoja ja värikkäitä, lisäksi ne sopivat hyvin tarinaan.

Kirja on olomuodoltaan kuvakirjan ja lasten kertomuskirjan välimuoto. Se ei ole paksu, mutta kuvakirjaksi tekstiä on suhteellisen paljon verrattuna kuvien määrään. Arvioisin tämän sopivan hyvin iltasatuna luettavaksi lapsille. Kirjaa voi lukea muulloinkin kuin joulun aikaan, koska tarina ei päähenkilöä lukuunottamatta ole jouluinen.

Veera