Gaile Parkin: Kigalin kakkukauppa muuttaa

Kigalin kakkukauppa muuttaa

Kakuntekijä Angel huolehtii miehensä kanssa lapsenlapsistaan. He muuttavat Swazimaahan, mutta siellä liiketoiminta ei oikein tunnu lähtevän käyntiin. Kirjassa kuvataan perheen arkielämää.

Tämä oli leppoisaa luettavaa, vaikka käsitellyt aiheet eivät olleetkaan ihan aina mitenkään erityisen positiivisia. Suurimman osan ajasta näkökulma on kymmenvuotiaan Benedict-pojan ja se heijastuu kirjan kerrontatyyliinkin. Vähän tässä on jotakin samaa henkeä kuin Alexander McCall Smithin Mma Ramotswe -kirjoissa.

Kirja on itsenäinen jatko-osa kirjalle Kigalin kakkukauppa. Hämärästi muistelen, että ensimmäinen osa olisi ollut parempi kuin tämä, vaikkei tämäkään kirja siis huono ollut.

Veera