Corinne Jausserand: Kotona tehdyt suklaat

Kotona tehdyt suklaat -kirjassa on parisenkymmentä reseptiä erilaisille pienille suklaakonvehdeille. Konvehtien näpertely saattaa tuntua vaivalloiselta, mutta kirjan mukana tulee 30 uudelleenkäytettävää silikonimuottia, mikä innostaa kokeilemaan omien suklaamakeisten tekoa.

Heti ensiselauksella tulee poimittua puolenkymmentä varmaa lempiherkkua. Reseptit ovat suht helppoja, mutta joitakin aineksia joutuu metsästämään erikoisliikkeistä. Jokainen saa itse päättää haluaako omista konvehdeista viimeisen päälle täydellisiä vai soveltaako tehdessä. Suklaita on myös mukavasti erilaisia, jotta myös allergikot löytävät herkkunsa.

Suklaahullu miettii tehdäkö suklaat itse vai ostaako ne, mutta näpertelijälle kirja on oivallinen lahja ja perusidean hoksattuaan reseptejä on helppo muokata ja ideoida eteenpäin.

Itse tehdyt suklaat ovatkin ansaittuja herkkuja ja pikkukirjan sivuilta voi melkein haistaa suklaan huumaavan tuoksun.

Paula