Stina Wirsén: Kuka suuttuu?

Miten toisten kanssa leikitään? Miksei torni saa olla yksin minun? Pieni lapsi joutuu yrityksen ja erehdyksen kautta harjoittelemaan muiden kanssa elämistä. Niin myös Stina Wirsénin kirjassa Kuka suuttuu? Kiukkuinen pikku nalle ei halua keltaista kissaa kaverikseen palikkaleikkeihin. Tappeluhan siitä tulee! Mutta onneksi lopulta asiat sovitaan.

Pienille lukijoille suunnattu kuvakirja on ainakin meidän perheemme kaksivuotiaan suuressa suosiossa. Upean humoristisilla kuvilla ryyditetty älykäs kirja opettaa käsittelemään uusia tunteita. Aina ei ole mukavaa, eikä aina haluaisi olla kiva kaikille. Mutta miten muiden kanssa pitää käyttäytyä? Yhdessä kirjoja tutkiskelemalla lapsi ja vanhempi löytävät lääkkeitä arkielämän kipupisteisiin.

Wirsénin hurmaava pieni nalle seikkailee myös ainakin kirjoissa Kuka määrää? (Schildts 2008) ja Kuka jää yksin? (Schildts 2008), jotka molemmat ovat samaan tapaan fiksuja tunteidenkäsittelyoppaita kuin Kuka suuttuu? Tämä kirjasarja on ainakin meidän esiuhmaikäisellemme ja hänen vanhemmilleen ensiluokkaista opettavaista viihdettä. Suosittelen.