Juhani Similä ja Laura Similä: Kuuba : trooppinen cocktail

Kirja on nimensä mukaisesti kunnon cocktail Kuubasta. Se koostuu artikkeleista, jotka käsittelevät maata, sen historiaa, kulttuuria ja elämänmenoa. Myös sikarit ja rommi ovat saaneet omat kappaleensa. Matkaopasmaisempi osuus kertoo eri maakunnista.

Teos on tuhti tietopaketti kenelle tahansa maasta kiinnostuneelle. Sisältöä on niin monenlaista, että jokaiselle löytyy varmasti jotakin riippumatta siitä, kuinka paljon tietää jo ennestään.

Itseäni kiinnostivat eniten kulttuuriaiheista kertovat osuudet, koska olen niistä kiinnostunut muutenkin ja Kuuban kulttuurista en tiennyt ennakkoon yhtään mitään.

Kuubaan matkustavalle tämä kirja ei todennäköisesti riitä pelkästään. Kaikenlaista taustatietoa tästä kyllä saa paljon, mutta vähänlaisesti sellaista tietoa, jota matkailijat yleensä saavat tavallisista matkaoppaista.