Wilma Hurskainen ja Anu Vallinkoski: Lasten eka keittokirja

Monet lapset innostuvat asioista parhaiten, kun saavat olla käytännön tekemisessä mukana. Tämä pätee myös ruoanlaittoon ja Lasten eka keittokirja madaltaa kynnystä kokeilemaan aivan itse.

Konseptina on selkeät ohjeet ja paljon kuvia. Plussaa siitä, että kuvat ovat luonnollisen näköisiä ja pääpaino on ruoassa eikä kattauksessa tai koristelussa. Myös ohjetekstit ovat nuorellekin lukijalle helposti ymmärrettävissä.

Pääpaino on varsinaisissa ruoissa, mutta lopussa on myös kolme jälkiruokaohjetta. Mukana on sekä vanhempia että uudempia perusruokia. Munakkaan ja pizzan rinnalle istuvat hyvin linssikeitto ja papupihvit.

”Kokkailun iloa eskareille ja alakouluikäisille” sanoo kansiteksti, mutta kirja sopii kaikenikäisille, etenkin jos ruoanlaiton salat ovat jääneet avautumatta.

Joni

Vuodesta 2007 Kirjavinkkeihin kirjoittanut Joni Sundström lukee monipuolisesti. Intohimoinen luonnon tutkiminen ja retkeily ovat elämäntapoja, joten luontokirjat kiinnostavat erityisesti. Kotisivut: Kaikki vinkit »

Haluatko saada edellisen viikon kirjavinkit suoraan sähköpostiisi joka maanantai? Tilaa uutiskirjeemme tästä ja liity listan 867 tilaajan joukkoon!