Tiina Raevaara: Laukaisu

Kansi: Tiina Raevaara: Laukaisu

Laukaisu kertoo Pauliinasta. Hänellä on kaksi tarhaikäistä tytärtä ja mies, joka kertoo juuri yrittäneensä itsemurhaa. Ei mikään kaunis asetelma.

Pauliinalla ei ole töitä, koti on sekaisin, tiskit tiskaamatta ja kaikki niin sekaisin kuin vain olla voi. Mies, Kerkko, kärsii masennuksesta. Perheellä ei millään muotoa mene hyvin.

Samalla kun kerrotaan Pauliinasta, kerrotaan myös viime vuosina sattuneista perhesurmista. Toinen toistaan surullisimmista tapauksista, ihan oikeista ja todellisista, niistä mistä olemme saaneet lukea lehtien palstoilta ja uutisista. Kun ne marssitetaan esiin, saadaan vähän esimakua tulevasta.

Välillä ollaan Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä -kirjassa. Pohditaan Georgen ja Lennien elämää.

Tiina Raevaara ei mässäile aiheella, joka on niin kovin murheellinen. Hän esittelee hyvin uskottavasti tilanteen, joka johtaa toiseen. Juuri kun Pauliina panisi toimeksi ja voisi yrittää uutta elämää, niin kaikki ei mene niin kuin pitäisi.

Tämä kirja koskettaa!