LEGO Ninjago: rakenna oma seikkailu : suurimmat ninjataistelut

Vuonna 2011 Lego Group lanseerasi Ninjago-lelusarjan. Tuon jälkeen Ninjago on kerännyt ympärilleen niin yhdeksän kautta käsittävän animaatiosarjan, elokuvan kuin kirjojakin. Nyt puhutaan pakkauksesta, jossa kirja saa seurakseen rakennettavan lelun, julisteen ja muutaman kirjanmerkin.

Kirjan ideana on seikkailutarinan rinnalla antaa näppäriä esimerkkejä Ninjago-malleista, joista lukija voi inspiroitua ja joita jalostaa omille palikoilleen sopiviksi. Juuri samanlaista ei tarvitsekaan voida rakentaa, tärkeintä on se että rakentaa, laittaa oman luovuutensa peliin. Kirjassa esitellään myös Lego rakentajien kieltä, usein käytettyjä termejä selityksineen.

Teoksen päähenkilöt, kuusi Ninjago Cityä suojelevaa ninjaa, kuten koko Ninjago-teema olivat minulle entuudestaan tuntemattomia. Nyt kun Legot ylipäätään ovat pikkuhiljaa rantautumassa myös meidän kotiimme pienen rakentajan myötä, on mielenkiintoista tutustua erilaisiin Lego-teemoihin. Tämä ninjamaailma nuudelibaareineen, viidakkoineen, taisteluineen ja hirviöineen vaikuttaa ihan tutustumisen arvoiselta ja ennakko-olettamuksiani mielenkiintoisemmalta. Lähden oikein mielelläni rakentamaan pikkumiehen kanssa teokseen sisältyvää leijupyörää – jota ei muuten muualta saakaan.

Suositeltava paketti.