Timothy Knapman: Rakenna ja leiki : lentokenttä

Rakenna ja leiki : Lentokenttä

Tämän pakkauksen luulisi olevan monen lentokoneista, lentokentistä ja pienoismalleista kiinnostuneen pienen lukijan – tai leikkijän – toivelistalla. Tällä kertaa ei kyse ole sinänsä kirjasta, sillä vaikka kokonaisuuteen pieni kirjanenkin kuuluu, on sen pääpaino kuitenkin pienoismallien rakentamisella sekä niillä leikkimisellä. Siis rakenna ja leiki.

Ennen rakentamista on hyvä tutustua faktoihin; mitä tapahtuu lentokentällä ja itse lennolla, mitkä ovat keskeisimmät aiheeseen liittyvät termit. Kun parikymmentäsivuinen kirjanen on ”opiskeltu”, voikin seuraavaksi lähteä rakentamaan. Viisi erilaista siivekästä ynnä muutama muu elementti muodostavat lentokentän ympärille näppärän leikkikokonaisuuden. Voisin kuvitella, että kohderyhmää, sellaisia alkaen viisivuotiaita, teos kiinnostelee varmasti kovasti. Varsinkin jos lentokoneet sattuvat olemaan sydäntä lähellä.

Rakentelun ja leikin ohella teos tarjoaa lapselle sopivan määrän tietoa, joten siinäkin mielessä kyseessä on järkevä kokonaisuus, jonka avulla voi kurkistaa pienoismallien rakentelun maailmaan. Suosittelen!