Tuuve Aro: Lihanleikkaaja

Lihanleikkaaja

Nyrjähtäneistä novelleistaan tunnettu Tuuve Aro ei petä: Lihanleikkaaja on kokoelma novelleja, joissa ihan kaikki ei ole kotona.

Kokoelman niminovelli esittelee meille hienostuneen seurueen viettämässä vegaanista puutarhajuhlaa, kunnes paikalla ilmestyy talossa asuva Jarkko, läheisen K-kaupan lihanleikkaaja. Tarina nytkähtää, kuin katkenneena, ja loppuratkaisu on karmiva.

Aron huumorintaju on vähän vino, mutta kokoelmaan mahtuu raakuuksien ja epämiellyttävien yllätysten lisäksi myös lempeyttä ja pehmeyttä. Kokoelman päättävät Elsa ja Kahdet kasvot ovat lopulta aika miellyttäviä, hyväntahtoisia tarinoita.

Lihanleikkaaja on paikoin etova, paikoin lempeä ja usein yllättävä.