Ingalill Johansson: Luonnonkauniit neuleet

Luonnonkauniit neuleet sisältää yhteensä 30 neulemallia: käsineitä, sukkia, mekkoja, tunikoita ja huiveja. Kirjan ideana on ollut käyttää luomulankaa, tässä tapauksessa Marks & Kattensin Eco Ull ja Eco Baby Ull -lankoja, ja jopa ekologisesti tuotettuja puikkoja, milloin se on mahdollista.

Tulos on esteettisesti silmiähivelevän kaunis; mallit on kuvattu Pohjois-Ruotsissa Jukkasjärven jäähotellissa. Väritkin ovat luomusävyjä eli harmaata, luonnonvalkoista ja beigeä, mutta tulos ei ole kuitenkaan yksitoikkoinen.

Mallit on merkitty tähdillä vaikeusasteen mukaan. Mukana on muutama helppo neule, mutta enimmäkseen työt ovat melko haastavia ja vaativat ohjeiden ja kaavioiden lukutaitoa. Kokoja on mitoitettu runsaasti.