Daniel Mills: Mistä kisu pitää? & Mistä hauva pitää?

Tämä ensikirjakaksikko tutustuttaa kaikista pienimmät lukijat kissoihin ja koiriin – tai oikeastaan ”kisuihin” ja ”hauvoihin”. (Itse en ole tavannut puhua lapsilleni niin sanottua vauvakieltä, joten meillä näitä luetaan kissa- ja koirakirjoina.) Niin tai näin, kirjojen parissa päästään tutustumaan sekä kissojen että koirien tapoihin; mitä ne syövät ja juovat mieluiten, miten ja missä ne leikkivät, miten kissa peseytyy tai koira nukkuu?

Informaation ohella kirjat tarjoavat ärsykkeitä myös tuntoaistille, kun jokaisella aukeamalla pienet lukijat pääsevät tassuttelemaan erilaisia pintoja. Tämä on paljon pienten lasten kirjoissa käytetty ilmeisen toimiva elementti, jo puolivuotias näpräilee näitä kirjoja mielellään.

Siis mikäs näissä. Ihan toimiva parivaljakko, josta kissa- ja koiraihmiset voivat valita pienokaisilleen omansa.