Mauri Kunnas: Muisk! : äänekkäät tunteet & Piipaa! : meluisat menopelit

Mauri Kunnas on niin hyvä! Ja niin ovat myös nämä kaksi pientä äänikirjaa, joissa tutkaillaan erilaisia menopelejä ja tunteillaan erilaisia tunteita.

Moniin muihin vastaaviin verrattuna Mauri Kunnas kätkee valloittavia yksityiskohtia ja hillitöntä huumoria jo näihin kaikkein pienimmille lukijoille suunnattuihin teoksiinsa. Tämä on mielestäni huippua, enkä usko että aikuisellekaan käy aika pitkäksi näitä opuksia lasten kanssa läpikäydessä. Vähän isompi lapsi löytää kirjan kuvia katsellessa kerta toisensa jälkeen jotakin uutta, kun pienempi nauttii pelkästä napin painalluksen aikaansaamasta hienosta ääniefektistä.

Kun nykyään tämäntyyppisiä kaikkein pienimmille lukijoille suunnattuja äänekkäitä katselukirjoja tuntuu olevan miltei yhtä paljon kuin niitä äänettömiä versioita, on todella varaa valita ja ainakin itse arvostaisin tämän parivaljakon korkealle.