Mauri Kunnas: Tsirp! : kesän äänet & Tööt! : äänekkäät autot

Näihin ei vaan kyllästy! Mauri Kunnaksen kaikista pienimmille lukijoille – ja kuuntelijoille – suunnattu äänikirjasarja on taas saanut kaksi uutta jäsentä. Tsirp! esittelee Suomen kesäisiä ääniä, Tööt! ääniä, jotka kuuluvat autoista ja niiden oheistoiminnoista.

Kuten sarjan edellistenkin osien kohdalla, kiitän taas niin kuvien kuin ääntenkin laadukkuudesta. Vaikka näitä joutuisikin kuuntelemaan enemmän kuin ”laki sallii”, eivät äänet kuitenkaan rupea nyppimään ja kuvitus tottahan toki on ensiluokkaista ja hauskaa Mauri Kunnas -laatua.

Itse tykkäsin enemmän suven suloista, noin yksivuotias koekaniinini (poika, jos tällä sattuisi olemaan merkitystä) tuntui innostuvan enemmän äänekkäistä autoasioista. Joka tapauksessa sangen suositeltava teoskaksikko – jälleen kerran.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »