Mauri Kunnas: Herra Hakkarainen : palapelikirja & Autot : palapelikirja

Mauri Kunnaksen runsaslukuinen tuotanto haarautuu jälleen uusille urille, palapelikirjojen pariin. Tai ainakaan itse en ole aiemmin törmännyt hänen kuvittamiinsa palapelikirjoihin, palapeleihin kyllä. Seuraava kaksikko on nelipalaisine peleineen tarkoitettu kaikista pienimmille pelaajille, niille jotka ovat siirtymässä nuppipeleistä seuraavalle tasolle.

Kirjoista toinen on omistettu yhdelle Mauri Kunnaksen mahtavimmista hahmoista, Herra Hakkaraiselle. Tällä kertaa hän kokeilee erilaisia ammatteja jaellen esimerkiksi hiukan erikoisia diagnooseja lääkärinä ja hiukan hassuja vinkkejä puutarhurina. Toisessa taas liikutaan menopelien maailmassa eli juuri siellä, missä suuri osa tuon ikäluokan pelailijoista – ainakin tarkemmin simuloimistani pojista – viihtyy muutenkin mitä parhaiten. Ja kyllä näiltäkin sivuilta H. Hakkarainen on jokaiselta bongattavissa.

Oikein kivat kirjat, joista ainakin oma testaajani sai ensikosketuksensa ”oikeisiin” palapeleihin.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »