Petri Pietiläinen: Murha joka ei ollut rikos : Historiaa isku iskulta

Murha on aina mielenkiintoinen aihe, kun sitä tutkailee kotisohvalta. Voi lukea dekkareita saadakseen jännitystä ja tuudittautua siihen, että ne eivät ole totta. Tämä Petri Pietiläisen kirja sen sijaan on totta, historiaa isku iskulta.

Kirjassa käydään läpi kaikenlaisia murhia, itsemurhista perhesurmiin, salamurhista sarjamurhaajiin. Kerrotaan erilaisista rangaistuksista, teloituksista ja etenkin niistä tapauksista, joissa ei ole rangaistu, ovat päässeet kuin koira veräjästä. Ihmishenki ei ole ollut minkään arvoinen, kun kyseessä on vaikkapa poliittinen murha. Valta sanelee keinot ja murha on pikkujuttu.

Historiasta nousee monia, valitettavasti hyvin mielenkiintoisia tapauksia, joista lukee lähes hiukset pystyssä. Aateliset sarjamurhaajat ovat tietysti kiinnostavia, mutta erityisesti se, millainen mieli on ihmisellä, joka nauttii murhaamisesta.

Tarinat alkavat aataminaikuisista jutuista ja niitä voi ihan vapaasti kauhistella. Kaiken aikaa tullaan lähemmäksi nykyaikaa. Murhat ovat muuttaneen muotoaan, mutta silti niitä tapahtuu. Sarjamurhaajia on keskuudessamme ja poliittisia murhiakin tapahtuu. Edelleen!

Petri Pietiläinen on kerännyt varsin kattavan paketin ja tarjoilee sen erittäin hyvin. Huolimatta aiheesta lukukokemus on äärimmäisen nautittava.

Tämä murhakirja on erittäin mielenkiintoinen ja siinä kerrotut tarinat alkavat herättää lisää mielenkiintoa eli ruokahalu kasvaa syödessä. Joten, jos näin käy, kirjan lopussa oleva lähdeluettelo on runsas.