Pipsa Possu ja yön olennot

Animaatiohahmona tunnetuksi tullut brittiläinen Pipsa Possu seikkailee näinä päivinä yhä enenevässä määrin myös kirjoissa. Itselläni ei kokemusta animaatiosarjasta ole, mutta ainakin näin kirjaversioina Pipsat tuntuvat ihan näppäriltä.

Tällä kertaa Pipsa on yökylässä veljensä Jyrin kanssa Mummi ja Ukki Possun luona. Illan ja pimeän tultua lapset lähtevät yhdessä Ukin kanssa tutkailemaan yöllisiä olentoja, toisin sanoen eläimiä yöpuuhissaan.

Possujoukkion yöretki tekee siis hämäränaikaa tunnetuksi. Kohderyhmänä tälle teokselle ovat toiseksi pienimmät lukijat, sellaiset parivuotiaat pehmo- ja paksulehtisten kirjojen ajan ohittaneet lukutoukkien taimenet. Kyseessä on luukkukirja, jossa kurkistelujen kohteena ovat juuri nuo eläimet, enemmän ja vähemmän erikoiset yön otukset.

Siis suosittelen! Mukava yllätysretki possuperheen parissa.